tirsdag den 3. februar 2009

Lidt om hverdagen og uddannelsen

Jeg går jo i skole - igen :-) Det betyder for mit vedkommende, at jeg har sagt farvel til den trygge hverdag sammen med dejlig mand og dejlig hund, godt lønnet job og en NÆSTEN færdiggjort uddannelse som ejendomsmægler.Nu bor jeg i hverdagen i Viborg, hvor jeg studerer på Textilseminariet. Jeg har kun gået på skolen i ½ år, og da uddannelsen strækker sig ud over 3½ år, er der lange udsigter til tidspunktet, hvor jeg kan flytte hjem!

Efter de 3½ år skulle jeg gerne have en titel i stil med "Proffessionsbachelor i textile fag og formidling". Ja, fint lyder det, men hvad skal det bruges til??? Helt ærligt, jeg aner det ikke endnu. Der er SÅ mange muligheder, og så mange døre, der åbnes til en helt ny verden, der er tusinde gange større, end jeg kan overskue lige nu. ALT er spændende! Jeg kan slet ikke sortere, og har i virkeligheden heller ikke lyst til at sortere.

På skolen beskæftiger vi os med 4 textile fag, nemlig strik og væv, broderi og beklædning. Ud over de textile fag har vi kulturfag og formidling. Uddannelsen giver adgang til at kunne undervise eller på anden måde formidle indenfor det textile område. Man kan også starte selvstændigt, hvis man har mod på det. SUPER spændende, men det er jo virkelig noget der kræver gå-på-mod, masser af kræfter og støtte på hjemmefronten! Måske en mulighed for mig også, men som sagt verden står åben, indtil det helt rette dukker op.

Hver dag bliver jeg mindet om, hvor fedt der er, at have taget en beslutning om at følge sin største drøm. Sige farvel til finanserne (både på den ene og den anden måde - hmmm SU bli'r man jo ikke millionær af :-D) og de stressende hverdage for i stedet at fordybe mig i min største interesse - jeg føler mig SÅ priviligeret!

Har du lyst til at læse mere om skolen og uddannelsen - så kig forbi hjemmesiden http://www.textilsem.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar