torsdag den 5. februar 2009

Kan jeg lære at elske væv?? Eller i hvert fald holde af det?

Ja det tror jeg faktisk, at jeg kan. Jeg fik ros i dag :-D Fine kanter, fin tæthed - wohoooo der er håb forude.

"Broderi og strik og beklædning er vildt spændende, men væv!!! Det gider jeg bare ikke!!! Det er langsommeligt, kedeligt og slet ikke noget for min tålmodighed!!!" Sådan har jeg beskrevet fagene for mange efterhånden - vel at mærke INDEN jeg overhovedet havde haft broderi og væv. Helt ærligt - hvad er det for en indstilling at gå ind til et fag med? Uden at vide noget som helst. Uden nogensinde at have siddet ved en væv. Ja ja ja, det kan jeg da sagtens se nu, hvor jeg faktisk har siddet og hygget mig helt vildt ved den væv i dag. Og jeg fandt ud af, at jeg kan finde ud af det :-) Endnu en ny verden åbner sig for mig. Hvor heldig man kan være???

Jeg burde fra starten have glædet mig over, at jeg får lov at lære noget nyt, som jeg INTET ved om i forvejen. Det er et fag, som jeg virkelig kan få lov at rykke mig i, hvis jeg bare giver los og åbner op - selvom det TA'R LANG TID at sætte væven op (det havde jeg altså ret i - det er virkelig langsommeligt, og det er ikke bare fordi jeg er nybegynder!)

Men pludselig giver det mening. Pludselig finder man ud af tankerne bag udtrykket i et stykke stof. Trend (de der snore, der går den ene vej) og islæt (de der andre snore, som man væver den anden vej med), skel (det som hopper op og ned, når kammen rykkes) er også ord, der pludselig giver mening - man kan seriøst trylle med de tre ting! Man kan lave de flotteste stoffer. Farver, teknikker, klisterpasta og plasken rundt i vaskemaskinen, kan give de skønneste effekter! Og dundter - det er altså også en gangbar ting, når man taler vævsk :-D Det er jo fascinerende...

Så "væv er ikke kedeligt, væv blir fedt - væv er ikke kedeligt, væv blir fedt - væv er ikke kedeligt, væv blir fedt - væv er ikke kedeligt............."

Det fortjener da en ærlig chance ;-)

Fortsættelse følger efter næste vævetime - der skal jeg nemlig til det svære.... Hmmm håber, at mit humør efter i dag holder ved - hi hi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar