fredag den 28. august 2009

Praktik på Hendes Verden

Egmont Magasiner, Hellerupvej 51, 2900 happiness

Håndarbejdsredaktionens kontor - jeg sad inde bag reolen, og havde mit eget skrivebord - REN LUKSUS pga. sommerferie :-)

Tællebroderi designet af mig til bladet. Se opskrift og det færdige produkt i Hendes Verden nr. 44/09

Jeg afprøvede også forskellige håndarbejdsredskaber. Her har jeg pjonet - en norsk teknik a la hækling.

Søde Inga, håndarbejdsredaktør sidder og smiler til verden - og man kan kun smile igen :-)



Hej alle.

Jeg har i dag haft min sidste dag på Hendes Verden, hvor jeg har haft den glæde at være i praktik hen over sommeren.

På 3. semester her på 2. årgang skal man som elev 3 uger i observationspraktik, hvilket jo egentlig bare betyder, at man skal ud og opleve livet på en given arbejdsplads.

Det er 100 år siden, jeg skrev en mail til bladet for at høre om mine muligheder for at komme i praktik. Jeg fik svar fra Inga, som er håndarbejdsredaktør - og jubiiii jubiii hun ville gerne se på mig i 3 uger :-) Normalt tager de ikke imod praktikanter, da de ofte er så booket med alt muligt, så jeg var bare verdens heldigste!!!

Jeg har været SÅ glad for at være der. Jeg blev taget godt imod og smidt ud i tingene med det samme. Nogle af de opgaver, jeg har lavet er bla. redigering af opskrifter til bladet, udarbejdelse af nye designs, redigering af håndarbejdssiderne på hjemmesiden, arbejdsdag med stylist og fotograf og meget mere!

Det har været super spændende. Jeg har ikke kun fået et indblik i, hvad der sker bag forsiden på Hendes Verden. Jeg er også kommet i kontakt med en masse mennesker, der kan have stor betydning for, hvordan min fremtid vil forme sig.

Praktikken skal være en åben dør ud til det liv, der venter os efter vores studietid. Derfor er det vigtigt at vælge sin praktikplads med hjertet. Hvad er det man ALLER HELST vil???
Jeg var ikke et sekund i tvivl om, at jeg skulle afprøve, hvordan livet på en redaktion var, og jeg må sige, at jeg var begejstret! Jeg elskede at møde hver eneste morgen - og synes bare det var vildt sørgeligt, at det allerede sluttede i dag...
Tusind tak til alle på Hendes Verden-redaktionen, fordi I gav mig en super god oplevelse! Glæder mig til vi ses igen ;-)

Nu kalder skolen igen fra uge 37 - det bliver nu også dejligt at se alle tøserne igen :-)

Sov godt prinser og prinsesser - drøm om stjernestøv og engledrys!

P.s. Husk at købe Hendes Verden i uge 42 og 44, hvor mine første designs er i bladet. Nej, husk at købe bladet HVER uge!!!! ;-) Det er et fantastisk blad med de sødeste mennesker bag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar