tirsdag den 25. august 2009

Halvimpulsiv tur til Berlin uge 32

Ingen kommentarer....

To søde brødre....

Verdens bedste Berliner-guide


Sjov bænk beklædt med jeansbagdele


Tjahhhh???? Men det så fedt ud. Inde bagved var der en hippiecafé :-)



Lillebror Kristian var I Berlin i 4 uger for at studere på et eller andet UNI sommerskole-halløj. Vi benyttede os af at kunne få en fantastisk guide, så vi pakkede Micraen, sørgede for barnemand til alle hundene, og så kørte vi afsted. Eftersom jeg er en nød til at køre på motorvej, fik Klaus lov at køre i 7 stive timer - og som I kan se på billedet, fik jeg tiden til at gå på absolut bedste vis :-D

Vi brugte alle dage på bare at kigge. Vade ud og ind ad butikker, vinduesshoppe, kigge mennesker og bare opleve byen. Jeg gjorde meget ud af at kigge efter sære ting, som jeg kunne bruge som inspiration, sjove mønstre eller malerier i gadebilledet, som jeg kan bruge på tryk, broderi eller lignende på studiet. Det er SÅ sjovt at kigge på byen med textile øjne :-)

Den mest fantastiske butik, jeg besøgte hedder Tukadu. Se http://www.tukadu.com/ og sug lidt at stemningen til dig!!! Udenfor var butikken faktisk lidt anonym, men indenfor - det var et paradis, et eventyrland uden lige!!!! Jeg kunne have købt det hele, men vil sige, at jeg holdt mig i skindet - kom glædesstrålende ud med en lille bitte pose indeholdene for 20 EUR blandet :-D På hjemmesiden har butikken også webshop. Det er ikke billigere end herhjemme i DK så vidt jeg kan se, så det er kun for stemningen og det store udvalgs skyld, at jeg synes butikken helt klart er et besøg værd!

Lørdag aften besøgte vi en helt fantastisk restaurant (og jeg er da bare verdens dårligste til at være guide, for jeg kan ikke engang fortælle jer sådan helt, hvor den lå.... Hmmmm). Men den var PINK. Virkelig pink. Den hedder Wasabi og jeg har da i det mindste lagt et billede ind af den :-D Loftet, vægge, lysestager, lamperne i træerne - det hele var pink. Det var helt fantastisk. Og maden!!!! Vi ventede og ventede og ventede og ventede og ventede og ventede - og drengene blev SÅ utålmodige! Men da maden kom var alle hard feelings gemt af vejen. Det var simpelthen så fint. Sirligt skåret grønsager, perfekt tilberedt kylling, anrettet på salatblade pyntet med en blomst udskåret i frisk gulerod. Jeg har aldrig set noget lignende!!! Og vi gav 25 EUR for to personer inkl. drikkelse... Hold da op :-) Det var en super god oplevelse!

Søndag tog vi på marked, inden turen igen gik mod DK. Jeg var så ærgerlig over, at jeg ikke bare havde hele dagen. Der var simpelthen så mange fine boder, tøj, dimser, møbler, hjemmegjorte smykker, tasker æsker osv. Markedet ligger ved Bauer Park i Prenzlauer Berg og har åbent hver søndag fra 9 - 18. HELT SIKKERT et besøg værd, og jeg skal bare derned igen. F.eks. købte jeg en fuldstændig intakt, helt stabil flettet vasketøjskurv, som koster en formue i DK - jeg fik den for 8 EUR uden at prutte på gebrokkent tysk. Den skal hjem i stuen og fyldes med vattæpper og strikkede plaider - præcis lissom i boligmagasinerne ;-)
Berlin er en sjov by. Der er ikke noget decideret centrum. Når man mindst venter det, dukker der en diamant op midt i et boligkvarter, fyldt med unikt design, sirligt udvalgte genbrugsklenodier eller designermøbler af de ypperste... Wooooooooooooooooooooooooooow :-)
Nyd billederne fra Berlinerbyen og pak for Søren kufferten og drag afsted, hvis du får muligheden!!!!! Berlin er noget helt særligt!
Go' tur ;-)


P.s. hvis du er ligeglad med, om der er marmor på badeværelset, der hvor du skal bo, kan jeg varmt anbefale Circus Hostel http://www.circus-berlin.de/. Det ligger tæt på alt det gode!!! Og det er billigt! Vi gav samlet ca. 800 kr. for 2 overnatninger - så var der også bad på gangen, men det var ikke noget, der generede os... Og personalet var bare søde og venlige og hjælpsomme - så go' oplevelse!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar