onsdag den 27. maj 2009

Slut prut færdig væveopgave :-)






Ihhh hvor dejligt! Eller mærkeligt..... Jeg er færdig med min væveopgave. Nu har jeg haft vævehjerne den sidste måned, og i dag har jeg sat min sidste limklat i opgaven og jeg har trukket min sidste tråd igennem en stoppeprøve... Og plaiden har jeg prøveputtet hele sidste weekend - og den er godkendt. Jeg er helt klar til aflevering.

Det har været en helt fantastisk process for mig at lave den her opgave. Både på det personlige og praktiske plan. På det praktiske vil jeg gå så langt som til at sige, at jeg ville kunne sætte en væv op selv og væve en ny plaid - med en nyt mønster oven i købet...

For et halvt år siden havde jeg aldrig siddet ved en væv. Jeg anede ikke, hvad sølning, ritning, bomning osv. var. Jeg hadede det som pesten, fordi det var langsommeligt og ukendt.

Jeg har lært af den her opgave, at man bestemmer helt selv, hvordan det skal ende ud mentalt. Går man ind til opgaven med en opgivende indstilling - jamen så bliver det svært. Jeg gik ind til opgaven med ro, og jeg har aldrig lavet en opgave, som jeg har haft det så godt med.

Hvordan den er endt ud rent bedømmelsesmæssigt, ved jeg jo intet om endnu, men det er heller ikke vigtigt for mig denne gang. Jeg har haft en super oplevelse og min læringsprocess har været virkelig givende!

Jeg har vedhæftet billeder fra opgaven og af den færdige plaid - og for lige at knytte en kommentar til det sidste billede, så siges det, at hvis en kvinde taber skytten på gulvet under vævningen, så går der endnu et år inden hun bliver gift - og det gælder altså hver gang, hun taber den. MEN jeg har slet ikke tabt den under vævningen af plaiden, så der er håb forude ;-) Hmmmmm...

NU skal jeg ha' chokolade :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar