fredag den 17. april 2009

Helt fantastisk påskeferie!!!






Jeg er helt bagud! Jeg har oplevet SÅ meget i påsken, så jeg kunne skrive 12 sider om det sikkert, men jeg vil skåne jer og bare dele lidt billeder med jer :-)

Mors "loppebutik" kom under kærlig behandling, og vi fik gjort klar til åbningen skærtorsdag. Besøgstallet var stort, og jeg tror, at mor var tilfreds med, hvad vi nåede. Nu kan vi så gå i gang med de 120 kasser (MINDST), der stadig står i en bunke og venter på at blive pakket ud og taget under kærlig behandling :-) Hold øje med Gul og gratis, hvor hun plejer at annoncere, hvornår hun åbner for lopperne! På mors loppemarked kan mine varmepuder med hvedekerner købes for 150 kr. (se billedet)

Lørdag gik turen til Gram, hvor den bare stod på hygge!!! Klaus og jeg lavede kun lige præcis det, vi gad! Vi fik lavet vores første rigtige køkkenhave med hæstepærer og kolortegødning - og kartofler, løg, gulerødder og salat.

Vi nåede en tur til Rømø, hvor Walther - vores nye skønne vovse - blev præsenteret for bølgen blå. Det var noget mærkeligt noget med de bølger, men den skræk overvandt han hurtigt! Vi havde i hvert fald en MEGET våd vuffer med hjem :-D Om aftenen genopdagede vi glæden ved at bage snobrød og nyde ildens varme ude i haven.

På slottet (Gram Slot) var der påskeudstilling "Påskesuiten" af Baukje Zijlstra (http://www.baukje.dk/). Jeg lover jer - det var helt fantastisk! Hun er billed - og tekstilkunstner, og laver de mest opslugende værker. Jeg var helt betaget af vægtæppet, som hang som det eneste tekstile kunst i udstillingen. Jeg studerede og studerede, og Klaus kunne knapt få mig med igen. Jeg må se noget mere fra Baukje, for det var virkelig spændende! Udstillingen er at finde på slottet indtil den 21/5, og er tilbagevendende næste påske. Se mere på http://www.gramslot.dk/, hvor der også er en billede af det fansastiske vægtæppe!!!!!! :-)

Nu er jeg tilbage på skolebænken, hvor formidling og væv er de dominerende fag. På mandag starter vi broderi - de gamle teknikker skal læres, og DET bliver bare spændende!!! For tiden er der samtaler med nye ansøgere til skolen. Jeg tog et par rundvisninger på skolen i dag sammen med nogle af dem - jeg håber at de synes, det var ligeså hyggeligt, som jeg selv gjorde... :-)

Weekenden står på vævninger af prøver - lidt mere vævning og så skulle der også gerne blive tid til at sy lidt på bryllupsoutfittet til sommerens kærlighedsfester!

Hov, og nu hvor jeg er i gang med links i denne mail - så tjek lige min dygtige kusines nye hjemmeside! Hun er en helt fantastisk illustrator! http://www.ditteandreassen.dk/.

Alt for nu - ha' det godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar