tirsdag den 23. marts 2010

Jeg vil bo i mit tylskørt :-)

1. prøve til broderi på kjolen - MANGE flere prøver skal laves.....
Uha, så fik jeg klippet efter draperingen - med hjertebanken og kolde hænder!!! Nu skal draperingerne bare fæstnes, der skal foer i - og så skal der selvfølgelig snøre i ryggen ;-)

Mit nye telt - jeg har boet i det her tylskørt siden det blev færdigt. KAN bare ikke lade være med at ta' det på :-D


Hej alle.
Så er næste projekt på skolen i gang med titlen "tekstil og formidling". Vi arbejder i fagene beklædning, broderi og formidling - MY FAVORITE!!!

Jeg har valgt at kaste mig over bryllupsverdenen. Jeg arbejder i Glamour Brudekjoler (http://www.glamour.dk/) i min fritid og nyder arbejdet med de vordende brude - og ikke mindst at kunne svælge mig i bryllupsdrømme, skønne kjoler, glade og håbefulde piger HVER lørdag!

Da jeg skulle vælge, hvad jeg ville lave som produkt var jeg ikke et sekund i tvivl - en brudekjole selvfølgelig! Ku' det være så svært?!?!?!? Hmmm njahhhh næææææ - det ta'r bare lidt lang tid. Jeg er overrasket over, hvor meget, der skal planlægges i processen, hvor mange små detaljer og finesser, der er vigtige for, at det ikke skal gå galt. Overrasket over, hvor meget koldsved jeg kunne få over at skulle klippe i min silke :-/
Men - jeg kan jo ikke "slippe" med bare at lave en kjole. Den skal jo også have et formål. Da opgaven handler om formidling, har jeg valgt at arbejde med pr-materiale til Glamour brudekjoler. Min kjole skal understøtte en speciel stemning af romantik og drømme - I ved sådan en RIGTIG lillepigedrøm om det store skrud, hvor alt er lyserødt og lykkeligt. Kjolen skal fotograferes og billederne skal indgå i det nye materiale - hvordan det bliver ved jeg ikke helt endnu - men jeg har jo også 3 uger endnu ;-)

Billederne her er bare et lille uddrag af processen indtil videre - de færdige billeder kommer efter d. 14. apr. hvor jeg gerne skulle være færdig.
Ha' det dejligt - nu vil jeg gå op til min symagiskine!
K.h. Sasia

2 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser den ud til at blive fantastisk, jeg er spændt på at se resultatet :)

    SvarSlet
  2. Ihhh tak for de rosende ord :-) Det er jeg glad for at høre. Kjolen er faktisk færdig - men jeg venter lige med billeder til efter fremlæggelse midt i april :-)

    SvarSlet